I dag vil vi tage jer med “behind the scenes” og fortælle om, hvordan BeneSit har involveret “extreme users” i udviklingsprocessen. Dette blev gjort i de sene prototyping-faser, hvilket stadig gjorde det muligt for os at inkludere ændringer baseret på resultaterne fra testen.
Extreme users
Men først… Hvad er “extreme users”? Ifølge Think Design er en “extreme user” en person, der udviser skærpede træk ved målgruppen. Denne person kan derfor give stor indsigt i målgruppen, og hvis det gøres individuelt, kan det kaste lys over nogle meget specifikke bekymringer for hver enkelt “extreme user”, som der bør tages højde for.
Sådan inddrog vi “extreme users”
BeneSit har været så heldige at kunne inddrage flere “extreme users” gennem hele udviklingsprocessen, og her vil vi fokusere på en specifik test.
Denne BeneSit bruger sagde ja til at deltage i en testperiode med fokus på densiteten af BeneSit stolens sæde. Hun arbejdede udelukkende hjemmefra og valgte at bruge BeneSit stolen frem for andre rygstole og almindelige kontorstole. Testperioden var semistruktureret med flere online interviews, og brugeren valgte at bruge BeneSit stolen dagligt i tre måneder.
Mellem interviewene afprøvede brugeren forskellige typer sæder. Dette gav mulighed for ændringer efter hver test, og vi kunne levere en ny prototype på baggrund af indsigterne, som brugeren dernæst kunne teste af.
Resultater af inddragelse af “extreme users”
Testperioden og den løbende dialog med brugeren resulterede i unikke indsigter, som vi kunne indarbejde i produktdesignet. Alt dette blev gjort i en iterativ designproces, der gav mulighed for en dyb forståelse af brugernes behov.
Læs mere om og køb BeneSit stolen her.